T'yrz forum Index du Forum

T'yrz forum Index du ForumFAQRechercherS’enregistrerConnexion

[Sorcier] Arbre de talents

Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    T'yrz forum Index du Forum -> Evénements et Stratégies -> Stratégies
Sujet précédent :: Sujet suivant  
Auteur Message
Nhymie
Lieutenant

Level:

MessagePosté le: Lun 9 Jan - 16:00 (2012)    Sujet du message: [Sorcier] Arbre de talents Répondre en citant

Avant tout je tiens a préciser que tout mes infos sont tirés des fofo anglais et dont plus particulièrement ce post : http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=856#Tele

Je ne peut que vous en conseillez la lecture complète vu qu'ici je n'en ferais qu'un rapide résumé pour ceux qui tilt rien a l'anglais *fixe Rubys*

On va commencer avec la spé heal (just for you poup's <3)

Voila les spé les plus souvent utilisées, (par ce que les plus rentables pas pour rien qu'il ya des guide et tuto Rubys :p)

PvE Builds: Standard (32/7/2), Offensive Leveling (30/9/2)
PvP Builds: PvP Standard (32/7/2)

On va tenter d'expliquer certains trucs quand même histoire de pas non plus dire prend la spé et chut...

Je vais pas contre pas me faire chier et quote AstralFire du fofo anglais Smile (En le traduisant bien sur)

Citation:

Soin obscure:

-Une fois que vous avez chopper infusion obscure il vaut mieux arretez de l'utiliser, sauf pour les heal d'urgence, et encore même la c'est uniquement lorsque la cible ne peut pas être rebubulle
-Quand vous avez resurgence et pli de force, il devient votre heal instant le plus efficace.

Infusion obscure:

- Lent et tres efficace heal. Votre sort de heal principal en fait,même en pvp, si vous êtes interrompu osef puisque ce faire interrompre celui la ne bloque pas les autres Smile
- Une fois que vous avez resurgence et plu de force, vous pouvez utilisez l'infusion obscure comme sort de heal d'urgence.
-Infusion obscure est completement eclipser comme heal d'urgence par innervation

Static Barrier:
Fairly efficient, Static Barrier can be looked at as either the single fastest big heal that you possess, or a constant buffer to keep up on the tank. Both are absolutely true. Always keep Static Barrier refreshed every twenty seconds on the defender, and if you're concerned about someone else dying to spike damage, this should be the first thing you cast - it lacks a cooldown once skilled up.

Resurgence:
A direct heal with a periodic heal component. It is the most efficient heal that you possess. Once you get the Force-Bending skill, it completely changes how you look at every other heal. You should almost always keep Resurgence on cooldown if possible, just for Force-Bending. The fact that Resurgence improves the armor of its beneficiary is great, too.

Restoration:
It removes up to 2 debuffs and, properly skilled, gives a minor heal. The heal is very high efficiency, but very weak. You will never use it primarily for the heal, it's simply a nice side benefit. It has a 4.5s CD.

Innervation:
An instant healing ability with a channel that heals once a second for three seconds. It's pretty awesome. It gets more awesome when used in conjunction with Force-Bending (which you should almost always do) as that adds 25% critical effect chance. Under Force-Bending, it is very simple to get 50% crit with Innervate, which greatly improves the average healing which you can expect from Innervate, as there are four chances per each cast to critical.

It gets better. Force Surge allows any of these criticals to cause your next Consumption to have absolutely no negative effects. You heard right. Once you get Force Surge, there is only a one-in-sixteen chance that a Innervate will not allow you to have a free + 48 FP. When you include the 48 FP regenerated naturally during the activation time of Rejuvenation + Innervate + Consumption, each use of this trio returns 33 more FP than was spent.

Revivification:
It's your big AoE heal, best for grabbing either all the ranged, or all the melee. It has a maximum of eight targets. If you can, announce prior to its usage, as it creates a heal-over-time circle on the ground. Most of the healing is on the initial hit, and anyone who is not there for both the initial hit and the full duration after is wasting health. Over 10 seconds, Revivification will be faster than conventional healing for even two or more targets, but it won't be efficient - even after Force-Bending - until after it hits three or more targets. I don't recommend using it unless you can grab at least three targets.

Affliction:
This is the most important damage ability which you have in PvP. It does good damage constantly at low cost - it is slightly more efficient on a long lived target than Lightning Strike - and with the PvP Standard (32/7/2) build, will ensure that you're moving faster than your opponents, particularly pesky melee opponents, afflicting them with a -20% speed debuff. It also has no cooldown, meaning that it can be spammed faster than a healer's cleanse can. In conjunction with the much cheaper Force Slow or the powerful Force Lightning, it basically can lock down a target's motion entirely.

In PvP, Corruption's considerations for healing spells are mostly the same. You will start using Shock and Force Lightning for instant damage, though try not to use Shock a lot; it's very cost inefficient.

ok je finirais la spé heal plus tard et les 2 autres spé viendront apres, la trop de trucs a faire :p

Voui je sais originalité 0 me frais la mienne plus tard promis :p

Dernière édition par Nhymie le Lun 9 Jan - 16:01 (2012); édité 1 fois
Publicité

MessagePosté le: Lun 9 Jan - 16:00 (2012)    Sujet du message: Publicité

PublicitéSupprimer les publicités ?
Nhymie
Lieutenant

Level:

MessagePosté le: Lun 9 Jan - 16:00 (2012)    Sujet du message: [Sorcier] Arbre de talents Répondre en citant

Reservé

Nhymie
Lieutenant

Level:

reservé 2

Sesky
Lieutenant

Level:

MessagePosté le: Lun 9 Jan - 16:02 (2012)    Sujet du message: [Sorcier] Arbre de talents Répondre en citant

Genre copieur, j'ai tout fait moi même moi j'ai tout penser et tout Surprised
Ometopi.
Nhymie
Lieutenant

Level:

MessagePosté le: Lun 9 Jan - 16:06 (2012)    Sujet du message: [Sorcier] Arbre de talents Répondre en citant

J'ai dit que j'ai pas finis -_-

Pouh'hyne
Chef de l'Ambassade

Level:

MessagePosté le: Mer 11 Jan - 18:29 (2012)    Sujet du message: [Sorcier] Arbre de talents Répondre en citant

J'viens de voir le "just for you poup's" <3
Merci beaucoup.

MessagePosté le: Aujourd’hui à 05:42 (2018)    Sujet du message: [Sorcier] Arbre de talents

Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    T'yrz forum Index du Forum -> Evénements et Stratégies -> Stratégies Toutes les heures sont au format GMT + 1 Heure
Page 1 sur 1

Sauter vers:  

Index | Panneau d’administration | Creer un forum | Forum gratuit d’entraide | Annuaire des forums gratuits | Signaler une violation | Conditions générales d'utilisation
Template lost-kingdom_Tolede created by larme d'ange